האזינו • ציפי חוטובלי: "אנו במאמץ סביב השעון לקראת העלאת הסכם הגרעין בקונגרס"

אברהם זילבר No Comments on האזינו • ציפי חוטובלי: "אנו במאמץ סביב השעון לקראת העלאת הסכם הגרעין בקונגרס"
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסכם הגרעין האיראני: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בראיון הבוקר לקאהן וחכם ב'מדברים אקטואליה' ומספקת תמונת מצב מהמאמצים לעצור את ההסכם בקונגרס "מי שחושב שהשורה התחתונה היא חתימת ההסכם, שיידע שזה עוד לא סוף פסוק, יש עדיין שלבים שאנו צריכים לעבור כמו אישור הקונגרס ועוד, הדיבורים בתקשורת הישראלית כאילו הכל ניסיונות סרק ואנו צריכים להתייאש, לא ממש נכונים, אנו חייבים לפעול כמה שיותר כדי ליצור דעת קהל בארה"ב סביב הסכנה שבהסכם".

"יש מאבק אדיר בארה"ב סביב הנושא, שדולת אייפאק מנהלת מלחמה עבור מדינת ישראל להסביר לכולם את הסכנה שבהסכם, ברור שהנשיא אובמה במחי ווטו אחד יכול לומר את דברו, אך עדיין נדרש מאיתנו לעשות הכל, כדי שזה לא יעבור שם ותהיה לנו תמיכה מקיר לקיר" מבהירה סגנית שר החוץ.

"כששומעים בעולם את איומיו של חמינאי נגד ישראל וארה"ב ומחויבותו להשמדת ישראל יממה לאחר חתימת ההסכם מול המעצמות, מבינים עד כמה כולם טועים בחישוב המסלול ועד כמה המאבק של ראש הממשלה מול מדינת הטרור העולמית הזו צודקת"

בעניין החוק החדש הנותן מאסר של 5 שנים למיידי אבנים אומרת חוטובלי: "אני מגבה את החוק, הגיע הזמן שישלמו מחיר מלא על זריקת אבן שעד היום התייחסנו אליה בקלות כזו ושכחנו שאבן יכולה להרוג לא פחות מכלי נשק"

על הבניה ביהודה ושומרון אמרה: "כמי שמסיירת ביהודה ושומרון, חברים שלי בונים בתים, אין כאן מציאות של היעדר בניה. יש מציאות של האטת תכנון, שזה דבר שמאד חבל עליו. אני חושבת שבכל מדינת ישראל לא בונים בקצב שהייתי רוצה שיבנו(…). כמה מהאנשים שבוכים שפעם בנו יותר, אני רק מזכירה להם שאותם מנהיגים שפעם בנו יותר באותה מהירות שבה הם בנו הם החריבו והשמידו את ההתיישבות כמו אריק שרון, ועכשיו אנחנו מציינים עשור לתוכנית ההתנתקות. עם כל הכבוד, אני חושבת שקודם צריך לראות את המערכה האסטרטגית. קודם כל להגיד 'מפעל ההתיישבות הוא חוקי, לגיטימי, חלק בלתי נפרד מהשיבה לארץ אבותינו'. ממשלת נתניהו הזאת היא ממשלה שלא רק שהיא אוהבת את ההתיישבות ולא רק שהיא משקיעה בהתיישבות אלא גם מפתחת את ההתיישבות. צריך לראות את התמונה הגדולה, בתמונה הגדולה לא נשקפת היום סכנה למפעל ההתיישבות וזה דבר מרענן בעולם בינלאומי שלא מכיר אפילו בירושלים כבירת ישראל".



0 תגובות